TfL brings in extra services

first_img whatsapp Tags: NULL LONDONERS trying to beat today’s underground strike will be able to make use of over 100 extra buses, 10,000 more places on riverboat services and a Tube service operating at 40 per cent capacity, Transport for London (TfL) has said.The strike is due to end at 9pm today after a 24-hour walk-out. However, TfL says it cannot promise that normal services will resume until tomorrow morning.In zone one, all lines except the Circle and Piccadilly lines will have some services running, although trains are likely to be less frequent than normal. In other zones, most stations will be closed but could open late in the evening when the strike has officially ended. Buses and riverboats will run extra services while the overground, Tramlink and Docklands Light Railway will operate as normal. Volunteers will also hand out walking and cycling guides at Tube stops. CBI deputy general director John Cridland said: “Just 33 per cent of balloted members supported the strike – only 17 per cent of the total London underground workforce.”The biggest Tube transport unions, RMT and TSSA, say they are striking in protest at 800 job losses. Three hundred of the jobs are to be shed through not filling vacated posts. whatsapp KCS-content TfL brings in extra services Sharecenter_img Show Comments ▼ by Taboolaby TaboolaSponsored LinksSponsored LinksPromoted LinksPromoted LinksYou May LikeTotal PastThe Ingenious Reason There Are No Mosquitoes At Disney WorldTotal PastMoneyPailShe Was Famous, Now She Works In {State}MoneyPailSerendipity TimesInside Coco Chanel’s Eerily Abandoned Mansion Frozen In TimeSerendipity TimesMisterStoryWoman Files For Divorce After Seeing This Photo – Can You See Why?MisterStorymoneycougar.comThis Proves The Osmonds Weren’t So Innocentmoneycougar.comTaonga: The Island FarmThe Most Relaxing Farm Game of 2021. No InstallTaonga: The Island FarmAlphaCute30 Rules That All “Hells Angels” Have To FollowAlphaCuteDirect HealthyKate Silverton’s PartnerDirect Healthythedelite.comNetflix Cancellations And Renewals: The Full List For 2021thedelite.com Tuesday 2 November 2010 10:09 pm More From Our Partners Police Capture Elusive Tiger Poacher After 20 Years of Pursuing the Huntergoodnewsnetwork.orgRussell Wilson, AOC among many voicing support for Naomi Osakacbsnews.com980-foot skyscraper sways in China, prompting panic and evacuationsnypost.comBrave 7-Year-old Boy Swims an Hour to Rescue His Dad and Little Sistergoodnewsnetwork.orgConnecticut man dies after crashing Harley into live bearnypost.comAstounding Fossil Discovery in California After Man Looks Closelygoodnewsnetwork.orgA ProPublica investigation has caused outrage in the U.S. this weekvaluewalk.comNative American Tribe Gets Back Sacred Island Taken 160 Years Agogoodnewsnetwork.orgKiller drone ‘hunted down a human target’ without being told tonypost.com last_img read more

Flour Mills Nigeria PLC (FLOURM.ng) 2006 Annual Report

first_imgFlour Mills Nigeria PLC (FLOURM.ng) listed on the Nigerian Stock Exchange under the Food sector has released it’s 2006 annual report.For more information about Flour Mills Nigeria PLC (FLOURM.ng) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Flour Mills Nigeria PLC (FLOURM.ng) company page on AfricanFinancials.Document: Flour Mills Nigeria PLC (FLOURM.ng)  2006 annual report.Company ProfileFlour Mills Nigeria Plc is a flour milling company in Nigeria with business interests in food production, packaging, agricultural industries, port operations and logistics and real estate. The company manufactures and sells past, noodle, edible oil and refined sugar as well as livestock feeds; supplies fertiliser; manufactures and markets laminated woven polypropylene sacks and flexible packing material; and grows and processes sugar cane, oil palm, fresh tropical fruit, poultry and cassava. Business interests in ports operations and logistics include operating Terminal A and B at the Apapa port and offering customs clearing, forwarding and shipping agents and logistics services. Flour Mills Nigeria Plc owns and manages real estate in Nigeria. The company is a subsidiary of Excelsior Shipping Company Limited. Its head office is in Lagos, Nigeria. Flour Mills Nigeria Plc is listed on the Nigerian Stock Exchangelast_img read more

3 top UK dividend stocks to buy now

first_imgSimply click below to discover how you can take advantage of this. Renowned stock-picker Mark Rogers and his analyst team at The Motley Fool UK have named 6 shares that they believe UK investors should consider buying NOW.So if you’re looking for more stock ideas to try and best position your portfolio today, then it might be a good day for you. Because we’re offering a full 33% off your first year of membership to our flagship share-tipping service, backed by our ‘no quibbles’ 30-day subscription fee refund guarantee. Learn how you can grab this ‘Top Income Stock’ Report now Enter Your Email Address Image source: Getty Images. We think that when a company’s CEO owns 12.1% of its stock, that’s usually a very good sign.But with this opportunity it could get even better.Still only 55 years old, he sees the chance for a new “Uber-style” technology.And this is not a tiny tech startup full of empty promises.This extraordinary company is already one of the largest in its industry.Last year, revenues hit a whopping £1.132 billion.The board recently announced a 10% dividend hike.And it has been a superb Motley Fool income pick for 9 years running!But even so, we believe there could still be huge upside ahead.Clearly, this company’s founder and CEO agrees. Our 6 ‘Best Buys Now’ Shares Roland Head has no position in any of the shares mentioned. The Motley Fool UK has recommended Redrow. Views expressed on the companies mentioned in this article are those of the writer and therefore may differ from the official recommendations we make in our subscription services such as Share Advisor, Hidden Winners and Pro. Here at The Motley Fool we believe that considering a diverse range of insights makes us better investors.center_img Roland Head | Tuesday, 1st June, 2021 | More on: AAF MNDI RDW Last year was a grim time for income investors as many payouts were cut. But as the world returns to normal over the next few years, I think the income available from shares should increase. I’ve been hunting for UK dividend stocks to buy now. In this piece, I’m going to look at three companies that are on my watch list.Record salesHousebuilder Redrow (LSE: RDW) reported record half-year revenue for the six months to 31 December. By mid-February, the company had already sold more than 95% of the houses it expects to complete by 30 June.5G is here – and shares of this ‘sleeping giant’ could be a great way for you to potentially profit!According to one leading industry firm, the 5G boom could create a global industry worth US$12.3 TRILLION out of thin air…And if you click here we’ll show you something that could be key to unlocking 5G’s full potential…This builder is one of my top picks in this sector. Redrow has a solid track record and is still part-owned by founder Steve Morgan, who controls a 16% stake. In my view, founder ownership is often a good indicator that management will take a prudent, long-term approach to growth.I also think Redrow’s share price looks reasonable. The stock trades at 1.3 times book value, a lower multiple than some rivals. Priced at 10 times forecast earnings, with a 3% dividend yield, I think this stock still has room to grow.Of course, a housing market slump remains a risk. I think that we could see an economic slowdown when pent-up spending slows later this year. Even so, Redrow is one UK dividend stock I’d buy now.A new choice for high yield investors?One company that’s on my watch list at the moment is telecoms group Airtel Africa (LSE: AAF). This business operates mobile networks and payment services in sub-Saharan Africa.Airtel only floated on the London market in 2019, so it doesn’t yet have a long track record as a UK-listed company. This is the only real reason why I haven’t bought this UK dividend stock for my portfolio already.However, I’ve been watching closely and have been impressed by Airtel Africa’s performance so far. Revenue rose by 14% to $3,908m last year, while pre-tax profit was 17% higher at $697m.This growth rate is a key attraction for me — I believe African markets should continue to grow strongly for years to come. By contrast, European groups such as Vodafone and BT are struggling to boost sales and profits. This is limiting the growth of their dividends.Airtel Africa shares trade on 11 times forecast earnings for the current year, with an expected dividend yield of 4.9%. That looks tempting to me.A UK dividend stock I’d buy nowFTSE 100 packaging group Mondi (LSE: MNDI) delivered a solid performance last year, thanks to strong demand for e-commerce packaging. Over the next year I expect to see a more balanced performance, with the group’s industrial products also gaining sales.The company’s latest update suggests that trading so far this year is in line with expectations. That puts the stock in 16 times earnings, with a forecast yield of 3.1%.One potential concern right now is that the company has reported rising costs in a number of areas. This could put pressure on profits if customers won’t accept price rises. However, Mondi is a large and experienced operator with a diverse mix of customers. I don’t expect this to be a serious problem.Indeed, I expect Mondi’s business to return to steady growth from 2021 onwards. In my view, this could make it a great UK dividend stock to buy now. 3 top UK dividend stocks to buy now The Motley Fool UK’s Top Income Stock… I would like to receive emails from you about product information and offers from The Fool and its business partners. Each of these emails will provide a link to unsubscribe from future emails. More information about how The Fool collects, stores, and handles personal data is available in its Privacy Statement. See all posts by Roland Headlast_img read more

Dollars for doers

About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. Howard Lake | 24 August 2000 | News  13 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Dollars for Doers: A Guide to Employee Volunteer Matching Grants, a new US publication by Diane Gingold & Associates, is the first directory exclusively devoted to grants given by corporations to non-profit organisations where employees volunteer.The grants, which range from $10 to $10,000, provide direct support to community organisations where employees commit volunteer time ranging from an hour a week to hundreds of hours per year.The 35-page directory is available for $15 (+$3.50 shipping and handling). Contact Jennifer Bricken at DG&A. Advertisement AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Dollars for doers read more

London’s Giving to grow place based giving throughout London

first_imgLove KingstonOther speakers at the launch event included Love Kingston and The Kensington & Chelsea Foundation, who shared details of what they had achieved.Love Kingston is a community fundraising campaign in partnership with Kingston Voluntary Action and The London Community Foundation. It raises money for local projects through engagement with local businesses, organisations and residents.This year on 14 February they held their flagship event, Love Kingston Day. They invited everyone who lives and works in the Royal Borough to “fall in love with their town” and raise funds for five charitable projects. The day has raised over £14,000 with around £20,000 of pledges still to be received. About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. London’s Giving is a new network designed to inspire Londoners to give to charities tackling hidden poverty, inequality and isolation in their communities.Launched by London Funders and backed by City Bridge Trust, the City of London Corporation’s charity, it also aims to help build collaborations between charities, grant-making trusts, London boroughs and businesses to find new funding and support for local causes.Place based givingLondon Giving has been inspired by several local giving campaigns. This includes Islington Giving, a partnership of funders, businesses and community leaders led by the Cripplegate Foundation to tackle hidden needs in the borough. The borough has areas of great wealth and areas of severe poverty.Kristina Glenn, its Director explained what it had achieved. She said:“Islington Giving has raised over £3.5 million in just over three years but it’s much more than money. It’s helping build a shared local identity, shining a light on invisible Islington where poverty and affluence sit cheek by jowl. It’s about action, unlocking Islington for many residents who don’t use the opportunities that the borough offers.” Advertisement Tagged with: Community fundraising Funding London AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis London’s Giving to grow place based giving throughout London Kensington & Chelsea FoundationLike Islington, Kensington and Chelsea contains great affluence and significant pockets of deprivation. Since it was founded in 2008 The Kensington & Chelsea Foundation has raised £2.6 million, helping 78 local charities last year. For example, its Winter Warmth campaign asked residents who were in a position to do so to donate their £200 winter fuel payment to the Foundation to support older residents afflicted by fuel poverty.London’s Giving aims to spread the message that, by bringing together new funding with local experts, place based giving will add value and fill the gaps. By sharing stories of what has already been achieved by local giving campaigns, it aims to help interested London boroughs to create their own locally tailored initiatives.Photo: London skyline by Viewgene on Shutterstock.com Howard Lake | 2 March 2015 | News  28 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThislast_img read more

Documentary tells story of area with highest percentage of incarcerated black males

first_imgBeverly Walker (yellow) and her five children stand in front of a photo of their father, Baron Walker (photo courtesy of Milwaukee53206.com) Richard Edgemon Previous articleBeach volleyball drops three matches at first day of FIU Surf N Turf InvitationalNext articleThe Leap: 10 April Fool’s pranks to try this year Richard Edgemon RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Linkedin Linkedin Richard Edgemonhttps://www.tcu360.com/author/richard-edgemon/ Twitter + posts Twitter Richard Edgemonhttps://www.tcu360.com/author/richard-edgemon/ ReddIt TAGScrimecriminal justiceRace TV Review: Netflix’s new show doesn’t lecture viewers about sex Review: ‘Alita: Battle Angel’ tells a meandering story with stunning visuals, anime action Facebook Richard Edgemonhttps://www.tcu360.com/author/richard-edgemon/ Review: ‘First Reformed’ beautifully wrestles with faith and sacrifice printOn the north side of Milwaukee in the 53206 ZIP code, 62 percent of black males are or have been incarcerated, the highest percentage in the United States.But those serving the sentences are not the only people affected, incarnation impacts the entire family.The impact on those families and those re-entering society after their incarceration is the subject of the 55-minute documentary Milwaukee 53206 and why the film was brought to TCU.TCU’s Department of Criminal Justice hosted a screening of Milwaukee 53206 at the Dee J. Kelly Alumni and Visitors Center for criminal justice students and majors. Dr. Ronald Burns, the chair of the criminal justice department, introduced the film with an opening statement about the “interlocking network of social ills” featured in the film.Students see many videos about what life inside prison is like, Burns said, but this film shows the potential damage and the negative impacts of the criminal justice system that students are not shown in their classes.The film shows impacts from the film’s main subject, Beverly Walker, who had to raise her five children and care for her mother with dementia– all while her husband, Baron Walker, is serving 60 years for two armed robberies.After the film, Burns held a discussion about the issues addressed in the film and asked students about their solutions, starting with whether or not it is right for sentences to linger over the heads of those who have already served their time.While a majority of the students at the screening did not give their answers to the questions raised by Burns, a look around the room at the solemn faces showed that his questions and the documentary had not gone unnoticed.A similar sentiment is what inspired the director, Keith McQuirter, to leave his career as an advertising producer to direct his first film and documentary and begin his journey through the independent film festival circuit.McQuirter premiered his documentary in June 2016 at the Landmark Oriental Theatre in Milwaukee and in 2017 it was selected as the best feature documentary at the Urbanworld Film Festival in New York City. The film was co-produced by McQuiter’s production company Decoder Media along with Transform Films Inc. which specializes in social justice documentaries.After two years being shown at over a dozen film festivals and requested screenings like the one at TCU, the documentary will be aired worldwide April 3 on World, a multicast channel that is distributed by American Pubic Television. Richard Edgemonhttps://www.tcu360.com/author/richard-edgemon/ ReddIt TCU places second in the National Student Advertising Competition, the highest in school history World Oceans Day shines spotlight on marine plastic pollution Review: ‘Velvet Buzzsaw’ has a striking visual style but fails to excite or enthrall Facebook Welcome TCU Class of 2025last_img read more

Government could make RCTV unavailable by cable on 1 August

first_img VenezuelaAmericas June 15, 2020 Find out more Seven weeks after RCTV was forced off the air by the Chávez government’s refusal to renew its terrestrial broadcast licence, the station is to resume transmission by cable and satellite to paying subscribers on 16 July. Nonetheless, Reporters Without Borders reiterates its call for RCTV to be allowed to go back to free terrestrial broadcasting August 25, 2020 Find out more VenezuelaAmericas July 27, 2007 – Updated on January 20, 2016 Government could make RCTV unavailable by cable on 1 August Organisation Coronavirus “information heroes” – journalism that saves lives News Follow the news on Venezuela Ten days after the embattled Venezuelan broadcaster RCTV, now called RCTV Internacional, resumed broadcasting via cable and satellite on 16 July, a new threat emerged yesterday that could result in its being removed from cable service distribution by 1 August. The government stripped RCTV of its terrestrial broadcast licence on 27 May. Mario Seijas, the president of the Venezuelan Chamber of Subscription Television, yesterday said RCTV Internacional had five days to register as a national broadcaster under a provision of the National Commission for Telecommunications (Conatel) that was introduced by the Radio and TV Social Responsibility Law of 2004.This provision in theory requires any broadcaster operating in Venezuela to be formally registered as a “national broadcasting producer.” The authorities have said that if RCTV Internacional does not comply, its programming will cease to be available by cable on 1 August.RCTV Internacional responded with a statement disputing that it has to register as a national broadcaster. Legally, it said, RCTV Internacional is “an international TV station producing programmes to be broadcast worldwide, just like Telesur, Warner, HBO, Sony, History Channel, Sunchannel, E ! Entertainment Television and A&E Mundo.” The stations cited are all available by cable in Venezuela.Currently available by cable and satellite in Venezuela, Trinidad and Tobago and part of the Netherlands Antilles, RCTV Internacional is going after international Spanish-speaking viewers, not only in Latin America but also in the United States and Europe.RCTV said in its statement that it was seeking the same treatment as Telesur regarding the system of “cadenas,” in which privately-owned broadcasters are required to simultaneously retransmit the president’s speeches and other government messages when they are broadcast by the state media. A public TV station which gets most of its funding from the Venezuelan government and which broadcasts terrestrially and by cable, Telesur has been exempted from the “cadena” system for its cable broadcasts. The day after RCTV resumed cable and satellite broadcasting, the Venezuelan authorities said the law would be amended in order to extend the “cadena” system to privately-owned cable and satellite broadcasters as well as terrestrial broadcasters.“Assuming RCTV does have to register as a ‘national broadcast producer,’ why did the Venezuelan authorities wait 10 days to notify the station of this, leaving it just five days to complete the formalities,” Reporters Without Borders asked. “Why was this question not raised immediately? Finally, and above all, why did this issue emerge at the very moment that RCTV was returning to the screen via cable and satellite?”The press freedom organisation added: “The other international cable stations have never had to submit to this requirement. The government’s intentions are all too obvious. This is another attempt at censorship. The government always denied that it was closing down RCTV when it terminated its terrestrial broadcasting. But what else will it have done if it now makes RCTV unavailable by cable?”_____________________________________________________________19.07.07 – Government wants to force cable and satellite TV stations to carry president’s speechesThe resumption of broadcasting by Radio Caracas Televisión (RCTV) on cable and satellite on 16 July has been followed by an announcement by information and communication minister William Lara that the law will amended to force pay-TV cable and satellite broadcasters to carry the same occasional government programming that terrestrial broadcasters are already obliged to transmit.The system of “cadenas” (obligatory simultaneous broadcasts) was established by the telecommunications law of 2000 and the broadcast media social responsibility law of 2004. It allows the government to take over all the terrestrial frequencies whenever it wants to broadcast official messages.It is used mainly by President Hugo Chávez to force the privately-owned media to simultaneously retransmit his speeches when they are broadcast by the state media. Privately-owned broadcasters are fined when they do not comply.Lara announced on a state-owned radio station that pay-TV stations will also have to “retransmit the national anthem and connect to the ‘cadenas’ of the government, the National Electoral Council and other state authorities.” He added that the required amendments to the existing broadcasting laws would be incorporated into an upcoming law that will empower President Chávez to govern by decree, without going through parliament.Many cable and satellite TV broadcasters including RCTV (which renamed itself RCTV Internacional after being forced off the terrestrial broadcast frequencies on 27 May) are registered as foreign companies. RCTV’s headquarters are now located in the United States and the station has said it would not submit to the system of “cadenas”.____________________________________________12.07.07 – Stripped of its terrestrial frequency, RCTV to resume broadcasting by cable and satelliteReporters Without Borders today reiterated its call for Radio Caracas Televisión (RCTV) to be allowed to resume free terrestrial broadcasting after learning that the privately-owned broadcaster will resume transmission by cable and satellite to paying subscribers on 16 July. The government refused to renew RCTV’s terrestrial broadcast licence a month and a half ago.“Since losing its terrestrial licence on 27 May, RCTV has managed to have one of its news programme carried by another terrestrial broadcaster with a more limited audience, namely Globovisión,” the press freedom organisation said. “Its reappearance on cable and satellite would not enable it to reach the same number of viewers it used to have when it was a terrestrial broadcaster. For this reason, and in view of the serious irregularities surrounding the government’s refusal to renew its licence, we are calling for RCTV to be allowed back on the airwaves.”RCTV is to resume broadcasting at 6 a.m. on 16 July on channel 103 of Direct TV, a satellite service available to subscribers, and on Inter and Net Uno, two Venezuelan pay TV services supplied by cable. The country’s most popular TV station, RCTV was already broadcasting by cable and satellite before the withdrawal of its concession on 27 May. But it had to suspend all forms of broadcasting as the new public TV station that replaced it on terrestrial channel 2, Televisora Venezolana Social (Tves), also took over its cable and satellite access. Furthermore, the government also bought up CANTV, Venezuela’s main phone and cable service provider, shortly before the withdrawal of RCTV’s concession.“Public interest in seeing or re-seeing our programmes has increased considerably since 27 May,” an RCTV journalist told Reporters Without Borders. “Abroad, stations such as Mexico’s biggest broadcaster, Televisa, have even decided to transmit some of our news programmes as well as the game and entertainment programmes we were already supplying them. Our news and current affairs programmes can obviously be viewed on our website and are often posted on other sites such as YouTube or Venezuelapress.com by Internet users.”Under an agreement reached last month, Globovisión is retransmitting one of RCTV’s news programmes every evening. The only remaining terrestrial broadcaster not to adopt a pro-government editorial policy, Globovisión nonetheless broadcasts only in the Caracas region and its requests to cover a bigger area of the country have been turned down.For its switch to cable and satellite, RCTV has re-labelled itself RCTV Internacional with a view to extending its coverage to all of Latin America and parts of the United States.In the meantime, the broadcaster’s legal and financial wrangling with the government continues. On 25 May, two days before the expiry of its broadcast licence, the supreme court ordered that all of RCTV’s broadcast equipment should be “put at the disposal” of the new public station Tves. However, the 2000 telecommunications law states that, while the broadcast frequencies belong to the state, the equipment belongs to the broadcasters. The head of RCTV estimates that the order would cost the group “140 million dollars.” Help by sharing this information News to go further January 13, 2021 Find out more News Receive email alerts Two journalists murdered just days apart in Venezuela New wave of censorship targeting critical media outlets News RSF_en last_img read more

Conservative courts sentence 12 netizens to lengthy prison terms

first_img June 3, 2014 – Updated on January 20, 2016 Conservative courts sentence 12 netizens to lengthy prison terms News Receive email alerts Help by sharing this information RSF_en News After Hengameh Shahidi’s pardon, RSF asks Supreme Leader to free all imprisoned journalists March 18, 2021 Find out more News June 9, 2021 Find out more Reporters Without Borders condemns – yet again – arrests and heavy sentences handed down against numerous journalists and netizens. On 27 May 2014, 12 information activists in several cities were sentenced by the regime’s revolutionary courts to a total of 135 years in prison for social-media activities.On 28 May 2014, journalist Saba Azarpeyk was arrested. Her family does not know the charges against her or where she is being held. A reporter for the monthly Tejarat-e-Farda and Etemad, a daily paper, Azarpeyk was taken into custody at her office by intelligence ministry agents in civilian clothes. Azarpeyk had been one of the victims of “Black Sunday” a repressive operation in January 2013 against media workers in which 19 journalists were arrested.According to the Khaibaronline website, which is close to conservative hardliners and intelligence agencies, the journalist was “conducting enquiries concerning media of the Revolutionary Front” – a term used to designate conservatives aligned with the Supreme Guide.This arrest takes place against the backdrop of a fierce conflict between rival factions within the regime. The factions and their intelligence arms finance and direct their own media organizations. These are hate media, used as weapons in power struggles and to aid in the repression of independent journalists and civil society activists. They enjoy complete impunity.In addition, the intelligence ministry and the Revolutionary Guard create counterfeit websites with critical content or insults directed at the regime and its leaders. The purpose is to trap web users by inciting them to post commentaries.On 27 May, eight netizens were sentenced by the 28th branch of the revolutionary court in Tehran to a total of 123 years in prison on charges including anti-regime publicity, insults to religion and insults to the Supreme Guide of the revolution. Amir Gholestani was sentenced to 20 years and one day; Roya Sabery Nejad to 20 years; Masoud Ghasemkhani, 19 years and 91 days; Fariboz Kardarfar, 18 years, 91 days; Seyyed Masoud Seyyed Talebi, 15 years and one day; Amin (Faride) Akraminpour, 13 years; Mehdi Reyshahri, 11 years; Naghmeh Shahi Savandi Shirazi, 7 years and 91 days; These netizens had been arrested in early September 2013 by the Revolutionary Guard and held in solitary confinement in section 2A of Evin Prison, where they were subjected to intense pressure. Meanwhile, on 26 May, an appeals court in the city of Ahvaz, in Khuzestan province, upheld convictions of three netizens, Hamzeh Zargani, Saleh Tofi and Adel Sadoni. Arrested on 9 April 2013, and held since then in Karon Prison, each had been sentenced last year to three years in prison for anti-regime publicity in the form of Facebook pages.Reporters Without Borders has also learned of the re-imprisonment on 22 May of Farideh Shahgoli, a German-Iranian netizen, to serve out a three-year term for anti-regime publicity and insulting Ali Khamenei by way of content on her Facebook page. Having lived in Germany for 25 years, she was arrested in 2011 during a visit to relatives in Iran. Days before her re-arrest, she wrote an open letter to President Hassan Rohani in which she described the painful conditions she had endured in prison. “Held in solitary confinement for 50 days, I was under constant pressure to confess…The interrogator wanted me to acknowledge being the source of a caricature or of insults sent by other people to my pages; people whose identities were clearly well known to my interrogators. The judge unfortunately knew nothing about social media. He did not want to understand that I was not the source of insulting content on my Facebook page.”Iran, one of the most repressive countries in the world as regards press freedom, is ranked 173rd of 180 countries in the 2014 Reporters Without Borders press freedom indexcenter_img to go further Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 News Call for Iranian New Year pardons for Iran’s 21 imprisoned journalists IranMiddle East – North Africa Organisation IranMiddle East – North Africa Follow the news on Iran February 25, 2021 Find out morelast_img read more

Comorian journalist threatened by interior minister

first_img Help by sharing this information August 8, 2018 – Updated on August 9, 2018 Comorian journalist threatened by interior minister Around 20 journalists gathered on Moroni’s Independence Square on 6 August in a show of support for Youssouf, and several have set up a committee to defend press freedom. The Francophone Press Union (UPF) has also issued statement voicing concern about the “threats” and “harassment” to which the country’s journalists are being subjected. RSF_en November 27, 2020 Find out more June 29, 2020 Find out more Reports PHOTO / Faïza Soulé Youssouf ComorosAfrica Condemning abusesProtecting journalistsMedia independence ViolenceFreedom of expression Daoudou also condemned Youssouf’s live coverage of a physical attack on a gendarme in a polling station in the capital, Moroni, on the day of referendum. Her accreditation for covering the referendum was withdrawn a few hours later. In an article for the French daily Le Monde three days before the referendum, Youssouf reported the various criticisms of the constitutional amendments that had been voiced during the campaign. They allow President Azali Assoumani to run for another term and define the Shafi’i form of Sunni Islam as the only religion that is part of the country’s national identity. The media in this Indian Ocean archipelago now speak of the “Faïza affair” when referring to interior minister Mohamed Daoudou’s threat, in an interview on 30 July, to prosecute Faïza Soulé Youssouf, a reporter with the leading state-owned daily Al-Watwan, for giving a “very bad image of the country” in her referendum coverage. News June 15, 2020 Find out more Al-Watan director-general Ahmed Ali Amir was fired by presidential decree on 12 July, less than three weeks before the referendum and shortly after he published an editorial in which he said he thought that it was vital that his “public service media outlet” should allow a “fruitful debate” about the constitutional amendments. “The closer we came to referendum day, the less the authorities tolerated any criticism,” Ali said when reached by RSF.  Newscenter_img ComorosAfrica Condemning abusesProtecting journalistsMedia independence ViolenceFreedom of expression Organisation Follow the news on Comoros Nearly half of UN member countries have obstructed coronavirus coverage to go further Reporters Without Borders (RSF) condemns an unprecedented series of press freedom violations in recent weeks in Comoros, including a threat by the interior minister to prosecute a journalist over her coverage of a referendum on controversial constitutional changes that was held on 30 July. Comoros is ranked 49th out of 180 countries in RSF’s 2018 World Press Freedom Index. Coronavirus “information heroes” – journalism that saves lives When reached by RSF, the interior minister said: “The referendum context did not allow me to refer this to the media regulatory body in time. My duty is to maintain peace and security, not defend a journalist who mixes her profession with her political opinions.” Receive email alerts The 2020 pandemic has challenged press freedom in Africa News “We call on the interior minister to end this offensive against a journalist who has just done her job, and to do what is necessary to halt the unprecedented decline in press freedom in Comoros,” said Arnaud Froger, the head of RSF’s Africa desk. “Until now, Comoros has been well regarded in the region and in Africa, but now its image and the freedom to inform are at stake.” When the gendarme’s alleged attackers were brought before a judge in Moroni yesterday, HaYba FM reporter Abderemane Ahmed Ibrahim was slapped by a gendarme for photographing their arrival at the court house.last_img read more

Pasadena Jewish Temple & Center: Home Front: Portraits from Sheikh Jarrah

first_imgFaith & Religion News Pasadena Jewish Temple & Center: Home Front: Portraits from Sheikh Jarrah Published on Monday, February 27, 2012 | 8:28 pm 10 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. Community News More Cool Stuff Make a comment faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,Virtual Schools PasadenaHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyCitizen Service CenterPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes Top of the News First Heatwave Expected Next Week Home of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadena Subscribecenter_img EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS Community News Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  Your email address will not be published. Required fields are marked * Business News Ronit Avni, Filmmaker & Human Rights Advocate, screened and discussed,“Home Front: Portraits from Sheikh Jarrah” last Thursday, February 23 at the Pasadena Jewish Temple and Center (PJTC).PJTC members joined the church in the screening and discussion of Just Vision’s latest short film series, “Home Front: Portraits from Sheikh Jarrah.” The series, made by the award-winning creators of Budrus and Encounter Point, tells the stories of two Israelis and two Palestinians involved in a remarkable nonviolent campaign taking place in the heart of Jerusalem. Home Front chronicles the resolved of a neighborhood, and the support it received from the most unexpected of places.Ronit Avni is an award-winning filmmaker and human rights advocate. She is the Founder and Executive Director of Just Vision, an organization dedicated to increasing media coverage and support for Palestinian and Israeli efforts to end the occupation and the conflict without arms.Pasadena Jewish Temple & Center. 1434 N. Altadena Dr., Pasadena, (626) 798-1161 or visit www.pjtc.net. HerbeautyHe Is Totally In Love With You If He Does These 7 ThingsHerbeautyHerbeautyHerbeautyIs It Bad To Give Your Boyfriend An Ultimatum?HerbeautyHerbeautyHerbeautyThis Trend Looks Kind Of Cool!HerbeautyHerbeautyHerbeautyFinding The Right Type Of Workout For You According AstrologyHerbeautyHerbeautyHerbeautyThese Lipsticks Are Designed To Make Your Teeth Appear Whiter!HerbeautyHerbeautyHerbeauty10 Most Influential Women In HistoryHerbeautyHerbeauty Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday last_img read more